یک دوره مختصر به اضطراب اجتماعی

جستجو در بُرد:

×

تبلیغات

نویسنده : bourd252 بازدید :70915
یک دوره مختصر به اضطراب اجتماعی

تاريخ ارسال:پنج شنبه 26 مرداد 1402 ساعت: 13:51
دیدگاه ها:نظرات()

با افزایش تعداد درمان جویانی که برای نشانه های این اختلال که زندگی آنها را مختل کرده بود و کمک حرفهای طلبیدند، توجه بیشتری به این نوع اضطراب مبذول شده است. فرزندان خانواده های پدر معتاد با معضلات ذیل مواجهند: ارزشهای اجتماعی را به درستی پذیرا نمی شوند، باهمسالان عادی خود، سازگاری ندارند، به نظافت و لباس پوشیدن خود توجه کافی ندارند، معمولا ترک تحصیل با افت تحصیلی دارند، اوقات خود را بیهوده هدر می دهند و معمولا جذب همسالان بزهکار می شوند. در این خانواده ها معمولا فرزندان ترک تحصیل نموده ویا دچار افت تحصیلی می شوند. اولین محدودیت این پژوهش تعداد نسبتاً کم نمونه آماری بود و برای اینکه نتایج آن را مورد تایید قرار گیرد لازم است که نمونه آماری بزرگتری در رشتهها و صنایع متفاوت انتخاب و مورد تحلیل قرار گیرد. راهکارها برای از بین بردن معضل اعتیاد در جامعه می بایست با تعرضه کنندگن مواد مخدر برخورد قاطع و سختی صورت گیرد. طبق برآورد نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعداد معتادان کشور، دو میلیون نفر شامل یک میلیون و 200 هزار نفر معتاد دائمی و 800 هزار معتاد تفننی است که این تعداد معتاد در هر سال حدود 747 تن مواد مخدر مصرف می کنند.

در اغلب موارد پسران و اخیرا دختران شب ها را با گروه دوستان خود سپری می کنند و بدون اجازه و رضایت والدین به هر شهری که بخواهند مسافرت می کنند و هر گروهی را برای دوستی خود برمی گزینند و از هر راهی که بخواهند درآمد کسب کرده و هرطور بخواهند خرج می کنند. افرادی که آمیگدال بسیار فعالی دارند، نسبت به ترس واکنش زیادی نشان میدهند و این موضوع باعث اضطراب بیش از حد آنها در موقعیتهای اجتماعی میشود. در این میان، تشکیل پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر و آموزش و تجهیز آنها می تواند تا حد زیادی در برخورد با عرضه مواد مخدر نتیجه بخش باشد. مطالعات مختلف نشان داده است كه ميزان عود در معتادان به الكل و مواد مخدر بسيار بالا است و سه چهارم افرادي كه دوره درمان را كامل نمودهاند در فاصله يكسال پس از تكميل درمان عود مجدد داشتهاند. روانپزشك، پزشكان عمومي آموزشديده، روانشناسان باليني، مشاوران، مددكاران و پرستاران متخصص در اين رشته لازم است حتماً در كار درمان همراه نظارت داشته باشند. صحبت چهره به چهره با شنونده ای آرام و دلسوز می تواند به شما در آرامش سریع و آزاد کردن تنش کمک کند. درمان استرس و اضطراب بدون دارو شامل انواع روش های درمانی آسان و کاملا موثر می شود.

اختلالات اضطراب اجتماعی نوعی اختلال اضطرابی یا نگرانی است که باعث ترس شدید در محیط های اجتماعی می شود. پررونقترین معاملهای که در محضرها صورت میگیرد، معاملهٔ اتومبیل است. براساس گزارشهای ارایه شده از سوی سازمان ملل ، ایران در زمینه کشف مواد افیونی، رتبه اول جهان را دارد،به طوری که در سال 1380 بیش از 54 درصد از کشفیات مواد مخدر جهان در ایران بوده است. از این رو زمینه انحراف فرزندان دارای والدین معتاد به مراتب بیشتر است. کمین اینترنتی در واقع نمو کمین کردن در دنیای واقعی است که از وسایل ارتباط از راه دور و بسترهایی مانند اینترنت برای کمین و آزار و اذیت استفاده میکند. 2- مداخلههاي غير دارويي با توجه به اينكه اعتياد به مواد مخدر يك بيماري مزمن و عود كننده است و عوامل و شرايط زيستي و رواني ـ اجتماعي منجر به گرايش مجدد به مصرف مواد مخدر پس از تكميل دوره درماني ميشود ضروري است كه مراكز درمان اعتيادپس از تكميل دوره سم زدايي براي مدتي كه احتمال عود اعتياد زياد است ارتباط مراجعان با مراكز درماني را حفظ نمايند.

از سوی دیگر رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاهسازی و فرهنگ سازی در بین جامعه و خانواده ها دارند. فرض این مدل این است که خود ادراکی تحریف شده و منفی به عنوان یکی از ویژگی­ های اختلال اضطراب اجتماعی منجر به درک این افراد از خود به عنوان فردی شکست خورده خواهد شد که حتی توانایی برآورده کردن حداقل معیارها را نیز ندارند. عوامل متعددي در سبب شناسي سوء مصرف و اعتياد مؤثر هستند كه در تعامل با يكديگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتياد ميشوند. بعضی از هنرمندان به طور خاص متالیکا و دکتر دره علیه نپستر دعوی قضایی کردند و این شکایتها باعث شد در پی شکست خوردن انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا در دعوی قضایی نرمافزار نپستر در سال ۲۰۰۱ بسته شود. ↑ «موفقیت اصفهانیها در اشعار طنز/ هنرمندان در تهران خلاصه نمیشوند». برای مثال ورزشکاران حرفهای در زمان استراحت و آرامش، ضربان قلبشان تا 40 ضربه در دقیقه پايین میآید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روانشناس تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.



می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

ارتباط با مدیر

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 20
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 122
بازدید دیروز بازدید دیروز : 56
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 12
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 6
آي پي امروز آي پي امروز : 41
آي پي ديروز آي پي ديروز : 19
بازدید هفته بازدید هفته : 182
بازدید ماه بازدید ماه : 122
بازدید سال بازدید سال : 13720
بازدید کلی بازدید کلی : 20551

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 168.90.199.160
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بُرد و آدرس bourd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود